Överraskningsfrukost till min älskling!

Idag var jag uppe tidigt, runt kl. 7 faktiskt.. Även fast det är min lediga dag! Fixade lite te och har suttit och redigerat lite foton. Och innan älsklingen vaknade så gjorde jag även amerikanska pannkakor för att överraska honom lite såhär på morgonkvisten. Mysigt som tusan och nu är vi mätta och belåtna.



Amerikanska pannkakor

1 ägg
2,5 dl mjölk
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
0,5 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
2 msk smält smör

Gör såhär:

1.
Vispa ihop ägg och mjölk i en bunke.
2.
Smält smöret och häll i bunken.
3.
Blanda de torra ingredienserna för sig och blanda sedan ner dem i mjölkblandningen.
4. Stek små pannkakor (ca 10 cm) i smör eller neutral olja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback