Honung/lime lax till middag



Igår gjorde jag och älsklingen en toppenmiddag! Honung/lime marinerad lax i ugnen med ris, lite rostat bröd och en supergod dressing som älsklingen knåpade ihop. Inte svårt alls och hela middagen tog 10 minuter att laga!

Till marinaden hade jag
skal och saft från en lime
3 msk honung
2 tsk dijonsenap


Rör ihop marinaden och pensla över laxen. In i ugnen i en ugnssäker form på 225°C i ca 6-9 minuter. Koka riset undertiden. (går lika bra med couscous eller potatis)

Eftersom Tommy gjorde dressingen så har jag ingen aning om vad det var i den och vad han gjorde för något, därför kan jag inte skriva receptet här.

Tyvärr hade vi ingen sallad hemma, så tallriken ser lite tråkig ut. Men oj vad gott det var, en av de godaste laxrätterna jag ätit faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback