Om jag någonsin skulle behöva tortera någon



Har nu under förmiddagen suttit och redigerat lite foton och samtidigt haft tv:n i bakgrunden för att kunna snegla på något roligt. Men det är galet vad lite bra program det faktiskt finns att titta på. Sedan blir jag alltid lika förvånad när jag ser att Sjunde Himlen fortfarande går på tv, kollar folk verkligen på den serien?

Skulle jag någonsin behöva tortera någon i mitt liv, så skulle jag binda fast personen framför en 60" platt-tv och sedan spela upp alla säsonger av Sjunde Himlen. Hjärntvättad, svag och uppretad skulle personen som blir torterad erkänna saker och ting direkt... Eller?

Kommentarer
Postat av: Samuel

Ja, Celicia.

Om du inte har hitat ännu den personen , här får du en voluntär.

Jag tycker att sen serien är och har varit en av de få bra amerikanska serier som haft en etisk och moralisk innehåll utan att för den skull hamna i det alltför löjligt sentimentala stämningen som många andra serier som försöker vara seriösa hamnat i.

Det säger till dig en man som har fryra barn.2 vuxna och ett halvt vuxet och ett som ännu är litet.

Man känner igen sig på så många sätt och det är det som gör att visa låtar, bilder och även filmserier som dessa blir personliga, just för att man kan spegla sig i dem.

Men tro inte att jag inte förstår vad DU menar.

Jag har också varit i din ålder och det tog tid att hitta egna åsikter i det som var jag och det som var andras åiskter och det som världen bjuder på, och framför allt vettiga sådana.

Åsikter kan alla ha, men bara när du finner ditt eget liv i andras berättelser får det som finns i livet ett personligt innebörd.

Tack för mig och ha ett gott liv.

Samuel

2010-11-24 @ 21:45:10
Postat av: Samuel

Uff...ursäkta.

Marcela var väl namnet?

Just det.(inte Cecilia! var fick det jag ifrån!!))

MVH:Sam

2010-11-24 @ 21:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback