Vinnarna av P3 Guld

Jag missade lite av P3 Guld Galan, men har varit väldigt uppdaterad på deras hemsida och följt vinnarna där. Så jag tänkte väl dra vinnarna här för de som är intresserade!

Årets Pop: Deportees


Årets Artist:
Lars Winnerbäck


Årets HipHop/Soul:
Stor


Årets Grupp:
Kent


Årets låt:
"Dance With Somebody" med Mando Diao


Årets Dans:
Fever Ray


Årets Nykomling:
Erik Hassle


Årets Rock/Metal:
Switch Opens


Guldmicken:
Lars Winnerbäck

Var det rätt som vann tycker ni?
Jag tycker det mesta kändes rätt, Erik Hassle t.ex. förtjänar verkligen vinsten. I och försig kommer jag inte ihåg vilka som var de nominerade. Men Winnerbäck är ju alltid Winnerbäck och det var inte mer än rätt att han vann Guldmicken! De andra banden är också bra, dock har jag svårt för Kent och har aldrig hört Switch Opens heller tror jag.

Men var det rätt som vann? Jaa, Galan dömdes rättvist enligt mig.

Pusspuss


Bilder tog jag från P3's hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback