Den filosoferande mannen

Lite kul att sitta och lyssna på människor ibland, höra vad de har att säga varandra eller vad de tänker. Och nej det handlar inte om att tjuvlyssna eller klampa in på någon annans liv, utan det är bara mysigt att sitta och lyssna på andras tankar.

Det gjorde jag idag på bussen när jag var på väg hem. Satt en äldre man och pratade med en annan mindre intresserad man om allt möjligt. Helt plötsligt säger han bara London! och börjar prata om att han rest lite.

Den filosoferande mannen - Jag tycker inte om London egentligen.
Den andre mannen -
Nähä, är Stigtomta bättre då?
Den filosoferande mannen -
Jaa, det är ju mycket lättare att hitta hem till dörrn här, därför tycker jag inte om London...

Haha, jaa vad ska man säga? Alla är ju olika. Många andra roliga tankar hade han också, som att han åkt tåg från Nyköping till Stigtomta på den gamla goda tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback