Dag 3 - Mina föräldrar

Känns som att det här kan bli ett lätt ämne, eller kanske svårt? Det svåra är väl att hålla det på en läsvärd nivå, för jag känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om mina älskade föräldrar.

Mina föräldrar skildes när jag var rätt liten, och i många år hade jag och min bror en svår tid som skilsmässobarn. Idag lever vi med det som om det alltid varit så och jag skulle aldrig kunna tänka mig se mina föräldrar tillsammans igen. Jag skulle för den delen inte vilja se dem tillsammans igen, för de lever varsitt liv med nya erfarenheter och nya livsval. Pappa bor kvar i Södertälje och har även en lägenhet i hemlandet Chile och mamma bor nu ute på landet utanför Nyköping med sin nye man och deras gemensamma barn, Gustav. Min andre och föreste bror bor även han kvar i Södertälje men honom ska jag inte skriva om idag.

Något som jag står för och alltid har gjort är att jag älskar mina föräldrar och jag har Aldrig kännt att de skämt ut mig. Oavsett vad det är för tokigheter de hittar på och oavsett hur många av mina vänner det är som sagt att mina föräldrar är pinsamma så har jag aldrig skämts över dem. Och när jag tänker efter så har jag nog aldrig haft en vän som tyckt att de varit pinsamma, utan snarare tvärtom - Coola!

De har hjälpt mig genom mycket och under vissa perioder har jag varit utan någon av mina föräldrar. Men jag har alltid känt att de funnits där för mig och stöttat mig genom alla svårigheter och upplevelser i mitt liv. Även fast jag vissa gånger upplevt deras uppfostran gentemot mig och min bror som orättvis.



Men ni ska veta, älskade mamma och pappa, att jag älskar er så enormt mycket och denna kärlek till familjen som ni lärt mig att uppskatta, kommer aldrig ta slut och jag ska även sprida denna kärlek vidare till min egna familj i framtiden.

Te quiero mucho, papi y mami!

Kommentarer
Postat av: Jorge Papá

tack för dina ord hija!

Jag tror att alltid har ställt upp för dig och din bror... och det kommer att fortsätta göra!!... ett utav beviset är att idag har du körkort... och jag känner mig delaktig i det!

cool eller pimsam? vet ej.. man är som man är och tror inte att det skulle vara kul att ändra sitt sätt att vara... helt enkel tokig! :P

Orättvisa har inte förekommit hemma hoppas jag... i så fall! förlåt, men ni är lika viktiga båda två för mig och alltid försök att det skulle vara jämn lik!

jag hade velat att vi hade mer tid för varandra som vi hade i Chile!... det var super bra att vara tillsammans och att ni kunde uppleva en jordbävning...och värmen från familjen i sådana situationer och även från folk som vara nära oss då! det är något som går inte att beskriva med ord.. man måste uppleva!... men men.... varje dag ska man lära sig något nytt, har man inte gjort det!? då har dagen inte gett dig nåt... och glöm inte det jag alltid sagt och kommer alltid att säga "las cosas pasan por algo...."

Älskar dig såååå mycket hija!!!

Besos

2010-12-01 @ 21:40:09
Postat av: Åsa

tack för dina fina ord..härligt att man får vara lite cool ;)..jag ser med spänning fram att få följa dig i livet..hur du tar dig fram på dess slingriga väg..jag kommer alltid att finnas här för dig

älskar dig du vackra ängel

varma kramar mamma

2010-12-02 @ 09:06:36
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback