Valborg, alkohol och en jäävla massa studenter med fula hattar!

Just nu sitter jag i Södertälje, kom hit imorse runt 11 och jag fattar fortfarande inte hur jag orkade upp kl. 8 på morgonen. Det är nämligen så att jag sov i ca tre timmar inatt, vilket är vääldigt galet. Men jaao, tänkte inte berätta om dagen, för det har faktiskt itne hänt så mycket.

Gårdagen då, valborgsfirande men först och främst studentfirande!
Slutade skolan runt två och jag drog ned på stan och tänkte att jag kunde handla en topp att ha under kvällen.. Jag hittade ingenting, for hem och gjorde mig iordning. Åt en vääldigt snål middag bestående av sallad och couscous. Ingenting! Men men, Carro kom förbi och vi började med en liten förkrök, bestående av cider och drinkar. Alice hämtade oss och vi drog in mot Nyköping City.

Alla studenter samlades på en skolgård där vi skrev på varandras mössor, drack och umgicks. Träffade massa folk. Sedan när folk började gå mot vallarna eller på fortsatta förfester, så stack vi också fast hem till Sofia. Där blev det förfest med Stamp och dans av Leroy, dricka och ölspel och skånska, samt svengelska med olika dialekter.

Sjöng sånger och lyssnade på jobbiga låtar. Men favoriten var i alla fall SvenneBanan, eller vad säger du Ana? Det har blivit min låt och många skrev något om SvenneBanan på min mössa, haha! Efter förfestandet var det dags för krogen. Gick till en krog som skulle vara gratis, men det var dött så in åt helvete där! Så vi kissade och gick ut, snacka diss.

Drog vidare till nästa krog, men jaao. Krogenkvällen var inte som man hade hoppats kanske. Var inte speciellt bra musik och jag har svåtr att dansa till sådan musik. Känner mig bara som en liten lågstadieflicka som tar ett steg till höger och ett till vänster.

Precis när vi bestämde oss för att sticka fick jag ögonkontakt med en gammal vän.. Inte pratat med denna person på länge, och jag blev så glad när personen gjorde tecken för att vi skulle gå och dansa. Tyvärr försvann personen och mina vänner hade redan hunnit gå ut. Så det var bara för mig att hänga på. Fan, önskar att jag hade kunnat prata med dig, eller bara gå ned och dansat! Hoppas på fler gånger...

Drog och fyllekäkade på en pizzeria, mycket trevligt. Trots att de gjorde felbeställningar hela tiden.
Var hemma tidigt, men somnade många timmar senare, tack vare ett par vänner. haha!

det var min valborg. Trevlig men jäävligt knasig!
PussPuss

Kommentarer
Postat av: Cristian

Aha, där ser man :) Festivalen brukar ju ha typ förvånandsvärt STORA artister. Så det kan vara kul att gå. Jag brukar åka till Chile i December och fira jul och nyår där med släkt och vänner :) Får se om man gör så nästa år - blir lite dyrt att åka dit och köpa presenter till alla liksom :) Haha.



Jag ska youtuba på det. Haha :) Sen kanske man lägger upp det på bloggen :) HAha.



Usch, nu ska jag iväg och jobba. Orka.

2009-05-02 @ 09:07:00
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Ana

svennebanan är legendariskt nuu :D

2009-05-04 @ 18:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback