Dagen S närmar sig med stormsteg!

Har TEXT-lektion och vi ska börja komma på vad vi ska skriva i vår sluttext/tal, vi kan välja att ha samma ämne i både texten och talet, eller så väljer vi helt olika saker. Så nu tänkte jag fråga er om lite hjälp, Vad ska jag skriva/tala om? tänkte om ni tycker jag tagit upp något bra här som jag kanske är bra på? Ska vara något argumenterade i alla fall och som ska kunna påverka den som läser eller lyssnar. Vill ha något intressant, och jag funderar på matfusket om det kanske skulle vara något?

Men men, det känns verkligen att studenten närmar sig, med alla slutuppgifter som ska göras och så vidare. Mycket som ska sammanställas och bli klart nu och vårt projektarbete är inte ens färdigt på långa vägar! Det känns lite jobbigt, men får se till att jobba mycket nu. Lär ju sitta kvar i skolan en hel del, då jag inte vill hem till stöket i samband med renoveringen.  Tur att det bara är fyra veckor, som de ska renovera.

Måste börja tänka på mat, bjudningar, klänning m.m. för studenten nu känner jag. Kanske är dags att skriva upp vilka jag kan tänka mig komma hit, och sedan skriva en önskelista kanske? hahaha, fast det har jag i princip redan gjort. Massa bra saker inför flytten hemifrån.

Fast nu borde jag fortsätta med mitt sluttal. Fast jag skriver lite på religionen istället, då vi ska ha redovisning i eftermiddag, men det blev en person mindre, p.g.a. något.

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback