Hur firar ni midsommar?

Jag firar väl midsommar på två sätt, ett typiskt svenskt midsommarfirande och ett chilenskt.
Saken är den att chilenare firar inte midsommar, så vi firar svensk midsommar men utan sillbordet
och dans runt jättestången.

Men i år skaj ag nog inte fira midsommar. Dels för att jag är sjuk och blir anfådd av att äta mat, med sedan
för att jag jobbar hela helgen. Känns lite tråkigt när alla andra jag känner ska festa (förutom de som
också ligger hemma och är sjuka
). Så det blir en lugn midsommar för mig, kanske är med och grillar
lite på ett hörn, men tror jag sitter hemma och lirar The Sims 3 . Jag kan ju göra mitt egna midsommarfirande
i spelet, höhö.

Hur firar ni midsommar? Dukar ni borden och plockar sju sorters blommor? Följer ni varenda tradition?
Jag plockade alltid sju sorters blommor när jag var liten, nu äter jag knappt något av det som finns på
midsommarbordet. Jag har liksom... tröttnat lite på alla traditioner?!

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback