För laktosmagar

Jag har en typisk laktosmage då jag inte kan äta något med laktos utan att hela magen sväller
och jag får jätteont och sådana jobbiga saker. Det är sällan jag kan äta på resturang eller hemma
hos någon annan, eftersom jag heeela tiden måste försäkra mig att min mage klarar av det.
Sådant gör mig orolig också när man ska ut och festa, för jag kan inte stoppa i mig vad som helst
liksom, och oftast gör jag det ändå men får ta skiten sedan.



Därför är det också svårt att veta vad jag kan äta på mornarna, till frukost. Det hari nte funnit så
mycket laktosprodukter i affärerna som det gör nu, tror jag. Men jag tror också att det är fler och fler
som har blivit laktosintoleranta, konstigt nog. Så igår hittade jag och mamma Soygurt som är en
yoghurt gjort på sojamjölk. Tänkte att vi skulle prova den eftersom jag sällan äter yoghurt eller fil, f
ör att det inte finns något som riktigt faller mig i smaken. Men denna var riktigt god faktiskt, med
jordgubbssmak. Fanns även med blåbär.

Köpte även Laktosfri Keso, muuums säger jag.

Hur mång av er är laktosintoleranta? Jag vet egentligen inte om jag är det, tror bara det eftersom
min mage reagerar så starkt.

PussPuss

Kommentarer
Postat av: Emma Josephina

Jag har också mjölkmage. Inte kollat upp det men jag reagerar precis som du.



Eftersom jag inte gillar mjölk, fil eller yoghurt så brukar jag inte köpa så mycket soya produkter för de får ändå stå i kylen. Men jag har hört att soygurt är bra^^

2009-06-13 @ 19:11:33
URL: http://emmajosephina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback