Michael, why didn't you stay?

Har suttit och kollat på Michael Jacksons minnesceremoni på tv4. Och jag satt både med gåshud och
tårar, tänk att man faktiskt kan fälla tårar för någon man aldrig träffat. Men har har betytt så otroligt mycket för
hela världen. Michael har alltid funnits, under hela mitt liv och han var även en stor stjärna långt innan jag
föddes.

Och under ceremonin sjöng artisterna så vackert och de som höll tal.. Oj vad håren på kroppen stod upp på
mig då. De sa så många bra saker, som en pastor t.ex. Som sa att det var MJ som gjorde att vita och svarta,
asiater, latinos m.m. kunde enas och vara en. En annan kvinna berätta om att MJ tog sig till sårade soldater
för att hylla dem. Det var soldater som hade återvänt från Irak, som USA hade lovat att hylla för att de räddat dem,
men som sedan skulle bli bortglömda...

Varför har vi inte fått veta alla de fantastiska saker som Michael faktiskt gjorde? Varför har media och människorna
valt att smutskasta honom så? Jag säger som Jonas Gardell skrev i dagens kulturartikel i Expressen,
Vi är programmerade att hata det avvikande.

Michael Jackson hade behövt höra allt detta vackra som människorna sa nu under ceremonin, han hade behövt
höra det undertiden som han levde.. Men varför hinner döden ta en först, innan man ska få höra hur bra man är?



PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback