Mysdag på stan med älsklingen <3

Idag har jag och Robin haft en helmysig och stressfri dag på stan. Det började med att vi vaknade ganska sent och tog bussen in kl. 11.16. Robin var inne en snabbis hos frisören och har nu klippt kort hår! Vi har på eftermiddagen blonderat det också, men ska fixa silverschampoo för just nu är det gaanska så gult. Var förbi en snabbis på Bönan på hörnan, där de säljer massa choklad, kaffe och Te. Luktade gott i hela affären och vi var bara där och myyste bland alla sköna dofter. Samt köpte te och kaffe.

Sedan vandrade vi upp mot Öster, kallt som tusan var det också. Gick in på Kohiro där älsklingen skulle bjuda på sushi och grejer. Men idag valde jag en Bento-låda för att variera mig. Och nu kommer inte jag ihåg de japanska namnen för vad som var i menyn. Men det var biff, ris och kycklingspett, samt lite sushi. Huur jävla gott som helst, och grymt mättande! Så jag orkade nästan inte äta allt, men det hjälpte Robin mig med. ;-) För han valde en stor lunch-sushi som är på elva bitar, men är man snäll får man två extra, thihi.

Vi satt i alla fall där inne och bara mysåt och njöt av den übergoda maten. Och så valde vi ju självklart miso-soppa att börja själva lunchen med. Finns verkligen ingen godare soppa!

När vi hade ätit färdigt så gick vi ned mot Väster igen, och där gick vi in på Hellmans och kollade lite heminredningsprylar. Hittade massor och nu är jag än mer sugen p åatt flytta hemifrån. Vi vandrade vidare till fiket också, där vi tog varsin latte. Köpte hårfärg och åkte hem.

Nu har vi inte gjort något speciellt, förutom att ha färgat Robins håår. Snart ska vi äta, hemmagjord souvlaki, mumma. Börjar faktiskt bli riktigt hungrig.

Vad har ni gjort idag då?
Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: Jag har dragit en smalfyrkant i sjävla headern bara:) Dock ett väldans piller o få den precis rätt men de går ;)

2009-01-02 @ 19:21:18
URL: http://sofielousiejonsson.blogg.se/
Postat av: Minaya

Hej hej. Kikar runt lite bland bloggar.



Lämnar ett litet spår då jag själv tycker det är trevligt när mina läsare gör det.



Hoppas du haft en mysig jul och nyår.



Minaya

2009-01-03 @ 02:00:25
URL: http://minaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback