Jag är rädd för min egen framtid

När jag kom hem från skolan idag, låg det en tjock katalog innanför dörren.. Katalogen var till mig, från Luleå Tekniska Universitet. Olika nyanser av blått, med vit fetad text, utan serifer! (jaa jag är medianörd och måste analysera) Och när jag såg katalogen tänkte jag med "varför skickar de det här till mig?"

Började bläddra igenom och sedan insåg jag hur rädd jag faktiskt är för framtiden.. För min egen framtid och för vad som kommer och inte kommer att hända.

Det finns så mycket jag vill göra, samtidigt som det är mycket jag kanske inte kan göra nu och de saker som jag faktiskt inte kan göra pga ekonomiska situationer. Sedan finns det sådana saker jag vill göra, men inte vågar. Dels för att jag är rädd att mista de personer som står mig väldigt nära och som jag verkligen inte vill förlora, men också för att jag är rädd hur jag kommer att bli efter det.

Jag vet vad jag skulle vilja göra, till viss del i alla fall. Men det som skrämmer mig ännu mer är att jag verkligen inte har en aning om vad jag vill syssla med. Alltså, vad jag vill jobba med, om jag ska plugga vidare, blir det direkt då eller om något år?

Slutade med att jag bläddrade sidorna allt saktare, men jag tittade inte längre i katalogen.. Det var bara ett tomt stirr, klumpen i magen växte och jag kunde inte göra annat än att slänga iväg katalogen till andra sidan av sängen...

Vet ni vad ni vill göra av erat liv, vad ni vill bli och sådant?
Ni kanske har lite tips på vägen, för hur man ska ta reda på vad man vill göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback