Böcker och bokhyllor kommer inte längre behövas!

Jag kanske är lite sen eftersom denna enormt smarta pryl kom för ungefär två år sedan. Men idag har de utvecklat den mer och den är bättre än vad den var när den kom. Den smarta prylen jag pratar om är Amazon Kindle, som är en teknisk bok.


Det är som en liten dator, lika stor som en pocketbok men väger betydligt mycket mindre. Den är tunn och lätt att ta med sig, eftersom den är lika stor som en vanlig bok. Men det som är så fantastiskt med den är att du kan ladda ned och ha 200 böcker i denna lilla pryl, UTAN MINNESKORT! Med ett vanligt minneskort till en kamera kan du får plats med ca 4000 böcker! Hur jävla clever är inte det?

Men det är inte allt, du kan ladda ned böcker, tidningar och även bloggar för att läsa direkt! Tänk dig när du ska ut och resa, och vill ha med dig dina favoritböcker, hur mycket plats tar inte de i väskan egentligen och de väger ju massor också! Med Amazon Kindle kan du i alla fall ha med dig alla dina favoritböcker plus många fler och det på ett och samma ställe.

Jag kanske är lite sen med det här, men jag fick reda på det nyss, då jag såg det på Oprah's show på tv. Går varje vardag mellan 13.40 och 14.35.

Det kanske är slutet för den trycka boken och hur ska vi nu fylla bokhyllorna? Det är miljövänligare, då man inte skövlar lika mycket skog för att göra böcker. Och det blir kanske billigare i längden och bättre för din rygg! ;- )
Den hade många fler smarta funktioner:
* Du behöver ingen dator, då du kan ladda ned allt direkt från Amazon Kindlen
* om det är ett ord du inte förstår, kan du slå upp det direkt!
* Har du någon fråga, kan du skicka iväg den och få svar, som i 118 100.
* Du kan lägga in word-dokument och andra bilddokument.

Har du laddat ned en bok så sparas en kopia på Amazon.com ifall du skulle tappa bort din Amazon Kindle så kan du hämta boken gratis igen. Jag skulle kunna tänka mig en sådan, till skolböcker osv, men tyvärr har den inte kommit till Sverige, men det går fortfarande att köpa på deras hemsida.

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: miahmariah

Jag tror att det var en såndär teknisk bok som Oprah gav bort till publiken i ett avsnitt i veckan. Verkar ju väldigt praktisk faktist.



Hoppas att helgen har varit bra.

kram

2009-02-22 @ 00:07:46
URL: http://miahmariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback