Jag har faktiskt ingen skola mer..

Idag började folk skolan igen, här i Nyköping i alla fall.. Och här sitter jag hemma och har inte börjat skolan.
Känns lite lustigt att jag faktiskt inte har någon mer skola, inte på det sättet  ialla fall. Jag skulle till och med
kunna välja att aldrig mer plugga igen, men jag tänker ändå plugga. Fast det är inte alls på samma sätt när
det gäller universitetet och högskolan, det är inte i närheten av den obligatoriska skoltiden.

Därför kan jag känna att jag längtar lite till att plugga på universitetet. Just för att det är så annorlunda och man
träffar på så många olika typer av människor. Tur att jag ska plugga lite i höst då, det är visserligen bara
fram till oktober men just nu räcker det för mig. Vill ju ta mig tid att  tänka och komma på vad jag verkligen
vill plugga sedan, efter att jag har gjort saker som jag vill göra, så som att resa iväg som Au-pair t.ex.

Men nu ska jag ned till affären och hämta ett paket som kommit med posten.
PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback