En cykeltur gör plats för tankarna

När jag kom hem från skolan idag och efter att jag legat i sängen och tröstätit min påse med Kinapuffar, så beslutade jag mig för att ta en cykeltur till Kisäng. Eller egentligen hade jag beslutat det tidigare, innan jag kom hem, då jag kände att det kunde vara skönt att rensa hjärnan lite.

Så jag packade väskan med min kamera, en flaska vatten, en bok och anteckningsblock. Jag lindade in mig i min nya sköna sjal och tog cykeln upp. Hade hög volym och hade gjort en spellista med musik som får mig att tänka. Riktig mysig höstmusik <3 Kom upp dit och solen lyste starkt, fast den var på väg ned. Vilket inte gjorde något, för det blev bara mysigare. Var själv också, skönt det, något jag behövde. Kollade ut över vattnet, lyssnade på musik, naturen och mina tankar. Sedan plockade jag ut kameran och började fota lite. Blev nöjd med en hel del bilder (kommer i ett annat inlägg).Och jag känner att min motivation för att fota är tillbaka igen.

Sedan satt jag där ett tag till, på den lilla klippan och tillslut gick det inte att hålla emot.. tårarna kom, som i en befrielse. Så otroligt skönt. Och när den känslan var över för stunden kunde jag bara förundras över mitt liv. Över regnet som kom när det knappt var ett moln på himlen. Över hur vackert allt är och hur lycklig jag är som fått ett liv att leva. Jag blev glad på ett obeskrivligt men skönt sätt. Jag såg de där små sakerna, jag njöt av regnet, som om jag aldrig sett det förut. Jag njöt av utsikten och vyn av regnbågen, som ett barn som för första gången får skåda något sådant. Jag bara njöt, tog in allt och njöt.

sedan cyklade jag hem för att äta.. En skön cykeltur må jag säga. Något jag rekommenderar för alla, speciellt för att rensa tankarna. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback