En ovanlig dag i skolan

Idag har vi inte haft några lektioner alls i skolan, egentligen. Utan istället har vi haft poesidag, där vi fått besök av tre stycken poeter, som bl.a. vunnit svenska Poetry Slam osv. Det har varit workshops som varit väldigt rogivande och underbara, och jag har varit på två olika med poeterna Isak och Tom. Sedan var den tredje poeten Olivia.

Jag gillade alla tre grymt mycket, för att de var så olika varandra och hade helt olika stilar! Isak var nog den jag tyckte bäst om, men jag gillar poeter som kan få det tragiska lite mer roligt. De med humor, inte bara ledsamhet och sorg. Och Isak var nog en sådan. Grym var han, riktigt grym.

Men jag gillade de andra också. Olivia t.ex. hade en egen stil, hon framförde poesin på ett väldigt speciellt sätt. Men jag gillade det. Jag gillade att hon flaxade och fumlade och gick runt på stället. Jag gillade hennes darrningar på rösten, hon var myysig.
Tom var också riktigt mysig. Gillade att han hade en liten blandning av rap i sina texter. Han framförde dem snabbt och det gillade jag också, för då måste man verkligen vara uppmärksam.

Nee, var en riktigt bra dag i skolan faktiskt. Här kommer ett litet klipp på Isak, som jag rekommenderar . han är grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback