lol betyder att uttrycka kärlek och glädje

De senaste dagarna eller den senaste veckan har det var vääldigt mycket snack om ungdomars språk och att vi bara skriver med slang och att vi förstör språket m.m. Jag tycker det är vääldigt komiskt, då det stod både i sörmland och Aftonbladet att när man skriver lol så uttrycker man kärlek och glädje. haha sådan bullshit, ärligt talat. Alltså, man har ju alltid klagat på ungdomars språk, i alla tider. Och man tröttnar aldrig heller, det är väl tack vare oss som det svenska språket utvecklats, ellerhur?

Själv tycker jag också att tidningarna är vääldigt bra på att överdriva. som ordlistan nedanför. hur många av orden använder vi egentligen? :S

Aja, jag vet inte vad ni säger, men jag tycker att gamlingarna överdriver för mycket.


lol = laughing out loud

rofl = rolling on the floor laughing (rullar på golvet och skrattar)

brb = be right back

omg = oh my god

ngn = någon

thx = thanks

asg = asgarv

btw = by the way

2day = today

asap = as soon as possible

<3 = tecken för kärlek

7k = sjuk

ql = kul

plz = please, snälla

d = det

e = är

d1a= detta

4 eg = egentligen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback