Hemmagjord hudlotion

Idag på Nk lab fick vi göra vår egna hudlotion. Jag arbetade tillsammans med Sofia och vi skulle göra två olika sorter. En med vegetabiliskt fett och en annan med animaliskt. Blev väldigt skeptisk mot den med animaliskt fett, för jag vill helst inte veta vad som finns i och sådär. Men Janne visste inte om djuren var döda/plågade eller sådant, så jaa.. det var väl bara att chansa.

Vi blandade som sagt våra hudlotions, hade fetterna, vatten och emulerings..blabla bla.. (minns inte vad det hette) Och sedan ville vi ju självklart ha en doft också, så jag hade lavendel och vanilj. Resultatet såg inte speciellt fint ut, speciellt inte Sofias blanding, som såg ut som sperma, men kul hade vi ialla fall, haha! Och gott luktade det också. Funkade förvånandevärt bra och jag blev faktiskt len om mina händer. Så jaa, varför inte göra sin egen hudlotion lite oftare? Verkade ju ändå rätt billigt, bara man får tag på fett och emulerings..blablabla.. Så går det ju perfekt!

Men nu ska jag ta och sova, för jag orkar knappt hålla ögonen uppe. kram kram

Btw så gjorde jag och Sofia vår egna blandning , och hade i båda lotionen i en och samma burk. Reslutatet blev bättre än tidigare. ;D och såg lite ut som hummus.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

LABB is the shit!

2008-11-28 @ 16:49:45
Postat av: matilda

AHAHAHA hudlotionen var typ as grym ju, victor hade typ.. värsta peelingen xD

2008-12-11 @ 18:49:20
URL: http://discontinuous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback