En underbar dag.

Tänkte tipsa om en bra bok jag håller på att läsa.
Även fast jag redan läst den två gånger, så läser jag den igen.
Men jag förstår mer av den nu än vad jag gjorde för två-tre år sedan, även fast jag förstod mer då än vad jag gjorde första gången jag läste boken. Och jag förstod mycket av den redan då.

Denna bok heter Tisdagarna om Morrie, och är verklighetsbaserad.
Det handlar om en man, som var proffesor, men som dog för ett tag sedan och  om hans elev.
Det är hans elev som skrivit boken, om deras möten och sjukdomen ALS som Morie lider av.
I boken tar de upp en hel del bra frågor, som alla tänker på någon gång i livet och frågor vi många gånger kämpar för att ni nå till. En bok som ger mig en annan syn på mitt liv, att jag ska  vara gladare över det jag har och att jag inte ska vara rädd för döden och åldrandet och alla andra känslor.
Det är en underbar bok, en bok som gjorde min dag.
Som gjorde att till och med jag hoppade av bussen vid Salinge och gick resten av vägen.
Hela tiden med ett leende på läpparna, sjungandes. Var så att jag ville dansa, men det gjorde jag inte för alla bilar som åkte. Haha.
Men den boken,och Morrie gjorde mig glad idag.
Och nu längtar jag bara ännu mer till Robin. <3

Kommentarer
Postat av: Denise

Svar: För mina bilder är inte bilder som passar till texten. Och ana sa att hon hade fotat bra bilder som jag kunde använda. Men så råkade hon radera dom...Därför kanjag inte använda mina bilder eller någon annas bilder heller. :/

2008-05-07 @ 16:35:35
URL: http://latour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback