Idiotbloggar om mode? Idioter bloggar mode? Modebloggandeidioter!

Pratade lite med Carro på MSN igår, då hon var lite irriterad och chockad. Hon hade läst ett par bloggar och fastnat för två stycken. Eller jag kan inte riktigt säga att hon fastnade för dessa bloggar, men hon blev i alla fall oerhört chockad. Jag tänker inte nämna några namn här för dessa patetiska bloggare, då jag själv inte skulle vilja bli utsatt på det sättet. Men jag tänker inte kränka några direkt, utan jag förstår bara inte hur man kan bli så känd för något sådant?

Hur kan man egentligen tjäna pengar på sin blogg, när man inte skriver något nyttigt och intressant? De här tjejerna skriver nästan bara om hur mycket de fikar, om hur många som läser deras bloggar, hur mycket de tjänar på bloggarna (även fast de inte nämner summorna), hur mycket de ska shoppa m.m.
Jag förstår inte varför människor törstar så oerhört efter sådana bloggar och att företag väljer att sponsra dem.
Jag kan förstå om bloggarna kanske handlar mycket om mode, men de här bloggarna handlar knappt ens om det! Det är alltid bilder på dem med sina martiniglas och när dem är på fester, långt blondt hår och tio lager av brunkräm. Maten de äter och om hur nyttiga de borde bli, hela tiden hur mycket pengar dem slösar?
Varför är människor så nyfikna då, varför vill de veta vad man gör i sitt egna privatliv? Jag förstår inte!?
Och jag förstår ännu mindre hur man kan tjäna pengar på något sådant!?
De har ju ingn fakta eller någt om omvärlden överhuvudtaget.
Kan någon svara på det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback