Det var en gång...

Ibland tänker jag tillbaka på tiden som var förr.
På tiden när man var yngre, när man brydde sig om var man befann sig, hur man såg ut och att vara egen.
Idag är jag däremot egen, jag har inga större bekymmer och jag bryr mig inte riktigt om hur jag ser ut på utsidan, det är ju ändå insidan som räknas.
Men förut, då jag hade två grymt bra vänner, förut då allt bara försvann.
Vi var oskiljaktiga, inget kunde komma oss emellan och vi hade jämt kul tillsammans.
Två av oss delade t.o.m stilarna tillsammans, ena veckan var vi "punkare", andra veckan var vi "hip-hopare", senare blev vi "rockare" och efter ett tag ville vi bara sticka ut. Längre fram började du klä dig mer modeaktigt och följde gärna trenderna. Jag däremot stannade kvar och var "svartrockare" , det var vad folk kallade mig i alla fall, när de inte kallade mig för satanist.
Men vi höll ändå ihop, vi skulle t.o.m. flytta ihop, i huset fyllt av sex. Vi gjorde en ritning av hur huset skulle se ut. Ytterdörren skulle vara som någons fitta, duschen skulle vara som en killes kropp, alla handtag skulle vara av kukar och jaa, jag vet inte allt vad vi gjorde!
De minnen jag minns bäst är de små sakerna vi gjorde, som vi hade så roligt åt.
Som den gången vi blåste upp kondomen och råkade skjuta iväg den, vi letade och letade men hittade den aldrig.
Några månader senare hittade min pappa den, när han städade rummet.
Ett annat minne är Avril konserten, och Evancescence, men den sistnämna konserten var jag inte speciellt glad över.
Vi skulle börja skejta, men vi gav upp ganska snabbt..
Vi började dansa breakedance, men vår lärare behandlade oss som hundar.
Men vi använde oss av dansstegen ändå, och dansade på mellanstadiediscot, det var skojs.
Ibland tänker jag tillbaks på den tiden, tänker på hur roligt jag hade det, och att jag saknar det.
Jag saknar den vänskapen, men på något sätt vet jag att det aldrig skulle bli som förut.
Tänk om vi alla inte hade förstört så mycket, hade det varit samma sak då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback