Trevlig middag med filmsnack.

Kom till Mattias och Helenes hus runt kvart i fem.
middag skulle bli runt kl. 17, så jag ville vara där lite tidigare, men råkade dra ut på tiden medan jag fixade en sak.
Blev kyckling med limemarinad, fläskfilé i någon lite mer chili marinad, till det serverades potatisklyftor och massa sallad.
Riktigt gott och jag är grymt glad att jag fick komma och äta hos dem. <3
Med mig hade jag en liten present, bilder på deras katter som jag tagit. Naaw, fan vad jag älskar Maximus och Iris, fast jaa jag älskar alla syskonen i den kullen. Önskar att min älskade Simson fanns kvar också. <3

Det är så mysigt med familjen. Det var ett av ämnena vi tog upp också. Hur olika det är från olika kulturer och att många svenskar inte har samma relation till sina föräldrar och resten av familjen som många andra kulturer har.
Sedan pratade vi massa film också, och nu har jag fått lite filmtips. Har dessutom fått med mig lite filmer hem för att se, bl.a. The number 23, tusenbröder, Allt om min buske. Sedan var det en till, men jag kommer inte ihåg vilken.

Kollade lite roliga klipp på tuben också, en klassiker. Så senare kommer jag väl med lite tips och skratt på de roliga klippen vi såg, haha.

Men det var en trevlig kväll i allafall, jag slapp äta själv, och fick umgås med trevligt sällskap.
Fick en bukett blommor av Vincent, sötnosen också. :)

Sedan åkte jag hem runt kvart över åtta, kusinerna skulle ändå sova och sådär.
men ååh, tack för en underbar kväll. <3

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback