Ett misslyckat stadsbesök.

Kom till stan runt kl. två.
Det första jag gjorde var att gå in på Indiska, och det gick ju som det gick.
Pep om den där grejen så fort jag klev in i affären, och de trodde att det var en kvinna som var påväg ut samtidigt som jag. Jag gick runt i affären och när jag skulle betala för mitt så sa jag att jag trodde det var jag.
Men som tur var pep det inte påväg ut.

Gick vidare, i affärer där de inte hade en sådandär pipgrej.
In på Åhlens, där det inte pep alls, glad för det.
Så jag gick vidare och tänkte att det kanske bara var på Indiska.
Sedan kom jag till Gina Tricot.
Då pep det ju självklart när jag var på väg in, så jag vågade fan inte ens gå ut ur affären.
Alla bara vände sig om och tittade på mig och jag kände mig så liten.

Gick runt länge, länge i affären, tills det inte var några framme vid kassan.
Då gick jag fram till kassörskan och pratade med henne och berättade att jag inte visste vad det var som pep i min väska.
Hon kollade när jag gick ut, så det var ok. Men jaa, det pep ju självklart igen.
Så jag vågade inte gå in i fler affärer med stöldalarm, så jag bestämde mig för att åka hem istället.
Eftersom de flesta affärerna har sådant alarm.

Kom ned till busstationen och hade missat bussen med fem minuter, jag som trodde den gick hel.
Men jaa, fick vänta på nästa buss i 50 minuter, men det gjorde inget.
Satt och läste och sedan träffade jag Ante också, det var trevligt.

Och det var historien om mitt misslyckade stadsbesök, hhaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback