Åt helvete med matematik!

Idag var det en bra dag, tills vi hade matteprov.image4
Har haft ont i magen hela dagen, tror jag måste kolla upp det.
Stressar så jävla mycket, kanske håller på att få magkatarr?

Vet inte. Men vi såg iaf på en stresshanteringsfilm idag, på idrotten. Då visade de sammanlagt 11 olika symtom på att man var vääääldigt stressad. Jag hade alla elva..
Hittade dessa symtom på nätet, som också var några av de de sa i filmen. De som är ibockade med ett "Got" är sådant jag lider av.

  • få sömnproblem   Got
  • känna stor trötthet som inte går att vila bort  Got
  • känna sig rastlös, ha svårt att koppla av och varva ner  Got
  • känna sig irriterad, olustig, orolig, rädd, ledsen eller få ångest  Got
  • få sämre minne och få svårt att koncentrera sig   Got
  • få hjärtklappning, högt blodtryck eller känna att det är svårt att andas ordentligt
  • få problem med magen, till exempel magkatarr eller förstoppning  Got
  • få huvudvärk eller känna sig stel och få ont i kroppen
  • få utslag eller eksem   Got
  • bli överkänslig för ljud, ljus och lukter.     Got

Gjorde nyss ett stresstest också, och resultatet blev såhär.
Du verkar vara mycket stressad!

Det verkar som om du inte hinner med ditt liv riktigt just nu. Du kan nog klara av att ha det så under en kortare period, men aldrig i längden.

Jag kanske borde tänka om helt enkelt. För jag pallar inte längre, ärligt talat.
Jag är jämt trött, känner mig sur och grinig hela tiden, haft ont i magen oavbrutet i flera veckor, blir alltid förkyld (blev aldrig sjuk förut), stel och ont i kroppen, fryser jämt, har förmodligen drabbats av en hudsjukdom, min syn blir bara sämre och sämre, har blivit ljudkänslig och jaa. Finns mycket mer, men orkar inte spinna vidare på det.

aja, över till dagens händelser igen då.
Egentligen började väl dagen med att jag kände att jag försovit mig, även fast det bara var fem minuter. Sprang upp och duschade, lagade frukost och läste lite för stresshanteringen. Sedan fick jag åka med den tidiga bussen, skippa sovmorgonen, eftersom jag skulle till körskolan, köra lite.

Det gick faktist riktigt bra och fick massor av körskoleläraren, så det känns grymt bra!
Då var jag glad. Jag var glad på idrotten, det var intressant och jag insåg att om jag fortsätter stressa som jag gör nu, kommer jag snart bli riktigt sjuk och gå in i väggen.

Sedan kom det... Det som förstörde min dag så enormt mycket...
Matteprovet...!
Jag kände mig ändå ganska säker, men jag har pluggat så mycket, för att inte hamna efter när jag reser, så jag glömde bort att repetera tidigare kapitel, som provet var på.
Jag glömde bort allt, precis allt!!
Skrev"Fuck off!" över hela pappret kändes det som, satt och svor och suckade. Jag kände mig som en idiot, ville gråta och skrika, slå i något! Jag var så jäävla förbannad!!
Men samtidigt som jag kan se att det är lite mitt fel, så är det också läraren..
För det stämmer inte med statistiken om man säger så. Och de som är med om detta (clasmates) vet vad jag pratar om, och jag är nog 100% om att mer än hälften håller med mig!
jag tror inte jag får några poäng överhuvudtaget.. Ärligt!

åååh.. jävla magjävel!
Blir att kolla upp det när jag kommer hem från Chile. Pallar verkligen inte med den?
Jag kan sälja den, någon som vill köpa?


Kommentarer
Postat av: Ida

Matematik är inte roligt alls. Hoppas ilskan går över.
Och att roligare saker kommer upp istället.

2008-01-24 @ 20:04:27
URL: http://kevlarsjeal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback