Borta bra, men hemma bäst. Inte i alla fallen.

Då var man hemma från fjällen, efter att ha åkt bil i ca 11 timmar. Det var trångt.
En bråkig lillebror som lätt blev rastlös, jag i mitten och älsklingen som jag kunde mysa med på min vänstra sida.
När vi lämnade Ramundberget igår imorse, var det - 29 grader C ute, över en meter snö och jag kunde känna hur det frös till is i näsan på mig. Bilen var svårstartad och vi packade i sakerna snabbt, var ute på vägen runt 9.00 på morgonen.

Jag hade inte sovit speciellt bra under natten, turkarna och danskarna som anlände i torsdags festade...igår natt igen... Och de var riktigt störiga då de sprang utanför vår stuga och skrek.. Jag kunde inte sova och inbillade mig saker.
När jag väl somnade så hoppade Robin till flera gånger i sömnen, stackaren. <3 Men jag låg tätt intill honom och när jag gör det, vet jag att inget i hela världen kan skada mig!

Iaf, väl ute på vägarna såg vi hela tiden hur vädret och temperaturen växlade. Vi åkte rakt igenom Sverige mot Gävle, Uppsala och sedan till Södertälje på E4:an, lämnade av Robin... Jag ville verkligen inte säga hejdå till honom, ville inte att han skulle hoppa ur bilen, ville att veckan som varit så underbar skulle fortsätta, ville ha honom nära mig ett par dagar till.. Inte bara ett par dagar, utan jämt!
Kom fram till Stigtomta och det tomma huset runt 20.00 tiden. :P
För att vara exakt: 20.02. det var ungefär 5 + grader.

En summering av veckan eller ska jag dra allt i detalj?
Jag vet inte riktigt, har ju varit en helt underbar vecka iaf! Även fast det var svårt att sova vissa dagar.
Vi åkte natten till söndagen den 27:e, jag och Robin hade varit uppe hela natten. Jag sov väl någon timme bara, medans älsklingen brände skivor som ändå inte kunde spelas i bilen. Myste lite och sådär.

Resfeber


Vi åkte från Stigtomta kl. 02.30, jag var pigg och glad, sjöng sånger med Gustav. Somnade lite då och då, vaknade upp någonstans i Gävle. Aah, det var en lång jävla bilresa i alla fall, ca 11 timmar.
Var riktigt mycket snö när vi kom upp till Sveg, eller jaa, långt innan faktist.

Bodde i en stuga med Robin, Robin och Johanna. Stugan luktade prutt och lukten försvann aldrig riktigt, även fast älsklingen sprayade stugan full med Axe. De vuxna och småbarnen bodde i en skiiitfin lägenhet! Rena rama lyxen.

Men men.. Robin (inte min) lämnade oss under onsdagen, då han inte stod ut utan sin tjej. Lite svagt tycker jag. En vecka är inte mycket, och de går i samma klass ändå. (tror jag)
Johanna sov i lägenheten, varför vet jag inte, men men.
Så jag och Robin hade stugan för oss själva! Det var faktist skönt, mysa hur mycket vi ville.
Var dock lite jobbigt under nätterna, då partynissarna höll till utanför stugan och var allmänt störiga.

Jag känner mig riktigt stolt över mig själv. När vi kom till Ramundberget var jag skraj, trodde aldrig jag skulle klara backarna, de såg så branta ut, svåra. Och jag var fortfarande rädd efter fjolårets olycka i backen.
Tog det lugnt de första dagarna, tills jag ramlade. Då försvann rädslan helt och jag körde på som en galning. Jag är mest stolt över att jag tog några svarta backar! Åkte dem ett par gånger, mest Ravinen, så jävla rolig!
Och wow! Robin-älsklingen är verkligen duktig på snowboard! Visste ju att han kunde åka, men hade inte en aning om att han var såå bra! Trixade lite i Funparken också, nästa år blir det väl mer för dig, älskling?

Alltså fy fan, som jag skrattat den här veckan. Har nog inte skrattat så mycket på samma gång, på jättelänge! Tack vare det goda sällskapet och speciellt tack till Jesper. Han var king alltså. Rinkeby-svenska, Finlandsvenska, Minthu, lädermask och bondageboll. Allt jag har att säga om honom. Och Robin förstår precis vad jag menar. haha!

Jaa, jag orkar faktist inte berätta allt om veckan, och jag tror inte att det är så många som bryr sig om vad som hände. Så jag skiter i att dra ut på det hela. Men den här veckan kommer att stanna i mitt hjärta iaf, för det var speciellt underbart att min älskade Robin följde med! <3

Robin, jag älskar dig mer än något annat!
Blir svårt att säga hejdå nu när jag ska till Chile i två veckor.
Vill ju vara med dig, honey!


Ska försöka blogga så mycket som möjligt när jag är borta. Åker den 7:e februari och kommer hem den 23:e tror jag.


Kommentarer
Postat av: Råååbin darling

ÅÅåååh! Det var helt underbart att läsa din uppfattning av fjällen! För du beskrev veckan väldigt bra! Och jag förstod precis allt! :D

2008-02-05 @ 10:08:32
URL: http://rsvmrk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback