Lite irriterad på systemet..

Idag fick vi tillbaka våra texter för Svenska Nationella B. Och snacka om att de är hårda.. Många som fick IG, när de skulle ha ett högre betyg. Jag var en av de. Min text var tydligen värd ett VG+, men jag hade misstolkat texten och inte jämfört tillräckligt med ursprungstexten, och därför fick jag IG vilket suger sjukt mycket?!

Liksom, det var någon som kanske glömt skriva datum för källhänvisning och fick därför IG.. En annan skulle ha fått MVG på sin uppsats, men fick IG. Hur sjukt är inte det?

Så om man missar minsta lilla av de tre punkterna för kriterierna som faktiskt finns.. Då är allt annat kört, spelar ingen roll om du skrivit den bästa text någonsin, du får IG.. Så jaa, ni kanske förstår att jag är aningen sur..

Fast en sak är positiv, det är att jag skrev en riktigt bra text, som jag annars hade fått VG+ för. ;)

Kram

Kommentarer
Postat av: Carolina

FUCK THE SYSTEM!

vill man säga :p

2008-12-15 @ 18:33:54
URL: http://carolinahjelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback