När surgubbarna får sitt sagt

Jag undrar lite vad som händer när man blir gammal, blir man automatiskt bitter/butter på livet? Jag tror egentligen inte det, utan man väljer själv hur man vill leva och väljer man att se saker och ting positivt så kommer man vara gladare i längden.

Idag kom det i alla fall in en lite småsurig man. Jag pratade med chefen om att många köpte engångsgrill och var ute och myste i solen och att det därför var så tomt i affären idag.

Det första mannen säger då är: Du kan ju hälsa alla de där optimistiska idioterna att det inte går att vara ute och grilla nu.. Jävla idioter....

Och självklart kontrar jag tillbaka med något: Joo klart man kan vara ute nu när det är så fint vårväder. Det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Fick vi lära oss i skolan, haha.

Mannen hade inget att säga om saken utan muttrade och gick ut ur butiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback