Sjuuka minusgrader och alldeles för lite sömn

Idag när jag vaknade var det -16 grader ut.. Helt galet egentligen! Jag har aldrig varit med om att det är så kallt, förutom i fjällen förra året, då vi hade ungefär -30 grader. Men att något sådant ska hända här i Sörmland och vår lila stad Nyköping trodde jag inte, speciellt inte nu när det har blivit varmare överallt. Men nu av någon konstig anledning har det hänt, och det är väl naturen som leker med oss... Eller rättare sagt ,det är vi som leker och exprimenterar med naturen!
Jag är sjukt trött idag, sitter här och halsover faktiskt, men när jag bloggat klart ska jag ta en powernap i typ en halvtimme. Har ju lyckats vända upp och ned på dygnet och somnar för sent och går inte upp förrän efter tio i alla fall. Och idag var jag tvungen att vakna runt nio. Eftersom jag börjar jobba 10.30 idag.

Egentligen vill jag inte jobba, vill ju kunna vara hemma och mysa med min äälsklingspojke som får ligga kvar i sängen hur länge som helst och mysa. Det skulle jag inte säga nej till, att ligga kvar med honom där. Men som sagt, jag får ju pengar, som jag sedan kan göra något av.

Hm, efter jobbet händer inte så mycket egentligen. Ska fortsätta blondera Robins hår, som faktiskt passar riktigt bra i det ljusa håret. Vi måste åka och köpa silvershampoo också, men det får bli i veckan kanske.

Aja, ska sova lite nu. Hoppas ni får en bra dag i kylan. Eller, hur kallt har du det där du bor?

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback