Rättvisemärkt Latte och Kärleksmums

Sitter här nu och är precis redo för att lägga mig, eller redo är jag inte, men jag har bestämt att efter detta inlägg blir det kudden och soova länge. Eller ganska länge, måste upp runt kl. 8 imorgon och sedan är det jobb kl. 10 fram till 20.15. Men det känns ändå rätt ok, kanske träffar på trevligt folk och då kommer jag i alla fall ha något att göra. Det är väl fredag imorgon? Känner att jag inte riktigt har koll heller.

Men idag vaknade jag i alla fall runt kl. 10, gick upp, käkade frukost och sådär. Lottis kom och hämtade mig runt lunch och sedan åkte vi in till Nyköping och gick runt och kollade i lite olika affärer. Efter det blev det en fika på Hellmans, riktigt mumsigt. Tog en rättvisemärkt latte med chokladmint som extra smak, sedan en kärleksmums, som nästan är som mockarutor, fast en tårta. Det är min bästa förklaring för den utsökta bakelsen. Satt kvar där ett tag och bara pratade, var riktigt trevligt. Men sedan började fåglarna attackera våra tallrikar och vi gick vidare på stan. Hittade en hel del som jag ville köpa, men känner att jag handlat tillräckligt för den här månaden egentligen. Fattas bara ett par snygga jeans. Men jag köpte något, tyvärr men ändå inte. Ett par skitfräna strumpor, kommer bild på dem snart, för de är lite speciella. Very sexy.

När vi gått runt på stan ett tag, till ungefär kl. 17, åkte vi vidare till Mormor och Morfar, satte och där och fikade igen. ojoj, min mage har fått i sig alldeles för mycket sötsaker idag. Tog bussen hem kl. 18.20 och den unga busschaffisen öppnade dörren med ett leende. Trevligt.

Men nu är det dags för mig att sova, ska ju som sagt lägga mig tidigt ikväll och kl. 23 anser jag vara tidigt. Får se om jag somnar snabbt, men det tror jag att jag gör, så trött och seg som jag är idag.

Hoppas ni haft en bra dag, min dag har varit bra, fram till kvällen. Sedan har den varit hyffsad med svängande humör. Bakning sker på lördag förmiddag.
xoxo <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback