Sorgligt.

Igår tände säkert hundratals människor ljus kl. 2100.
Vi var en av dem, men jag tände inte ljuset endast för Engla, jag tände ljuset och tänkte på de miljontalsbarn som blir bortrövade och mordade varje år.
Tyckte det kändes lite egoistiskt att alla bara skulle tänka på henne, för hon är inte den enda flickan som blivit mördad i världen. Inte den enda flickan människor sörjer för idag.
Det finns miljontals, varannan minut dör hundratals barn. Och vad gör vi åt det? Vi sörjer bara en enda...
Jag ger en tanke åt alla, åt alla familjer som förlorar någon som står dem nära.
För alla borde förtjäna det.
Så tänd ett ljus varje kväll och lämna en tanke åt de andra som medierna glömmer.
Det ska jag göra i alla fall.  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback