Jag bjöd på maten, de bjöd på sällskapet

Igår var jag och Tommy hos mormor och morfar och bjöd på middag. De hade köpt en ny tv som Tommy installerade medan jag fixade med maten. Det blev panerad torsk med potatis, pepparrotssås och spenat. Första gången jag lagar det och jag kan ju bara säga att det blev huuuur smarrigt som helst!

Satt ett bra tag och bara pratade om massa trevliga saker, bl.a. om Nyköping på 60-talet, intressant när man får se bilder också! Och sedan om hur mormor och morfar träffades första gången. så fint.
En riktigt fin kväll var det, och tack mormor och morfar så enormt mycket för sällskapet. ♥


Här befann jag mig hela kvällen nästan.

Fina katten Ramses som gärna också åt av torsken.

mormor och morfar bjöd på maränger och saft sedan.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad mysigt det såg ut och mormor och morfar kommer att leva på denna kväll länge :-D

Kram

2011-12-08 @ 15:13:40
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/
Postat av: Mormor

Tack älskade ungen min och tack Tommy för mat och hjälp med TV:n. Tack också för dina fina bilder och dina vackra ord om oss, jag blev verkligen rörd när jag läste det du skrev. Men en riktigt mysig kväll var det och den stannar länge i våra minnen. Många kramar till er två från oss gamla uvar.

2011-12-11 @ 10:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback