Mormor tog mig tillbaka till sin ungdom


Förlåt mormor för valet av bild, men det är den enda jag har just nu! <3

Har haft en helt fantastisk kväll tillsammans med min älskade mormor. Var länge sedan vi träffades nu, känns det som och jag är otroligt glad över att hon är hemma och mår bättre nu än vad hon gjorde för några veckor.

Kvällen har i alla fall bestått av dans, underbar musik, glädje och jag har hela tiden suttit med hakan nere vid knäna och bara njutit! Förundrad över all den fantastiska energin som spreds över scenen. Nu undrar ni kanske vad jag har gjort?



Det är så att jag fick i födelsedagspresent att få gå på teater med mormor och se Harlem Hot shots som är en fantastisk dansgrupp och dansar allt från charleston till rock 'n roll! Alltså all musik mellan kanske 1910-1950 skulle jag väl gissa på?

Något som gjorde mig mest lycklig var att få höra mormors bubblande skratt, få höra hur hon njöt och försvann till sin ungdom när hon själv var ute och dansade. Jag rös i kroppen av glädje när jag hörde skrattet och hennes jubel!

Lite kul var också när tjejerna slängdes runt av sina danspartners i luften som vantar, då publiken skrek till av skräck, haha. Men fint var det.

En fantastisk kväll, så jag tackar dig enormt mycket mormor för att du tog mig på en resa till din ungdom <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback