När energi läggs på fel saker

Dessa tre dagar har jag och Michelle, som jag jobbar med, varit på en skola i Södertälje och fotat skolfoto. Och det är ärligt talat det jobbigaste jag varit med om. Jag har mått så extremt dåligt av att vara där, för att eleverna har varit riktigt jävliga, jobbiga och bråkiga. Jag har vaknat halv sex varje morgon, sovit dåligt om kvällarna och bara velat åka hem och gråta när dagen varit slut.

Eleverna har viskat, pekat och skrikit saker efter oss när vi vandrat runt i korridorerna. De har varit totalt respektlösa och stört vårat arbete heeela dagarna. Och när skolfotograferingarna varit över så har det varit annat jobb som varit tvunget att göras. Detta har tagit så enormt mycket på min energi.

Visst har det funnits elever som varit snälla och mysiga, som de tre små flickorna som gav oss kramar och inte ville att vi skulle åka därifrån. Men det är också det som är så tråkigt, att oavsett dessa små fina ögonblick så har den negativa energin tagit över mer och jag kommer minnas skolan i Södertälje som ett helvete jag ville ifrån. Önskar att jag hade kunnat koppla bort all den där skiten helt, men det har inte varit lätt.

Bara att dra på sig den proffessionella masken, le och vara glad. Ta den jobbiga biten efteråt, bita ihop och låtsas att man inte bryr sig. Men nu är det över på den skolan och det gör mig enormt lycklig. Nu kan jag äntligen fokusera på de bra sakerna igen, och förhoppningsvis vara lite gladare och trevligare i bloggen som jag vill vara!



Så ber om ursäkt för att jag varit disträ och inte haft något kul att skriva om, eller visa er.

Kommentarer
Postat av: jennifer

Tack så jättemycket :D vad glad jag blir :) <3

går andra året på gymnasiet :P

2010-09-16 @ 18:12:43
URL: http://jeenlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback