Lagas mat för fullt!

Sedan jag kom till Södertälje tidigt imorse, kl. 9, så har jag och pappa fixat inför kvällen. Vi har gjort god marinad, gjort deg till ostpiroger, fixat potatis, tomatsallad osv. Allt som hör till de goda chilenska, och för mig, typiska rätterna. Kommer bli en fin kväll känner jag.

Efter fyra kommer alla gäster och när Tommy-love anländer så blir det grillning och mat.

Pappa har även försökt lära mig dansa cueca, men det går inge vidare för mig. Jag är mer för salsa och sådant. Har svårt att förstå stegen för Cuecan även fast den ser väldigt lätt ut. Men jag har lovat släktingarna att kunna cueca nästa gång jag återvänder till Chile, får se hur det går!



Nu ska jag fortsätta med matlagningen, baka ut pirogerna kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback