Fördomar tyvärr..

Så mycket som jag verkligen vill vara helt fördomslös så har jag alltid en gnutta kvar i tankarna. Jag avskyr verkligen allt som har med fördomar att göra, allt från det att det handlar om en individ till olika etniska bakgrunder osv. Det är fördomar som skapar problem.

Men samtidigt är det svårt att helt bli av med fördomar när vissa grupper är duktiga på att bygga på fördomarna som de redan har mot sig själva.. Som idag t.ex. hade vi precis inne två kunder. Jag tänkte inte nämna var de kommer ifrån men ni kommer förmodligen kunna gissa.

Såg chefen ställa sig en bit ifrån och iaktog dem.. Jag satt som vanligt i kassan och iaktog kunderna som jag brukar göra mot alla kunder när jag inte har något bättre för mig. Och så kommer det... de börjar tissla och tassla och smussla och jag vet inte vad de håller på med. Det ser bara enormt misstänksamt och suspekt ut. Så vad ska jag göra, stoppa undan fördomarna och låtsas som ingenting? Eller undra om de verkligen snattade grejer...?

Aja... det är en svår fråga det där med fördomar, men jag håller mig helst borta från dem, så gott det går.
Vad är era tankar gällande fördomar?  När stöter ni oftast på dem?

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Linda

Tjena tjejen länge sen =)



Ja du fördomar är hemskt, önskar själv att man kunde vara helt fördomsfri...jag stöter på dem varje dag här nere och det är inte kul...Och ibland kommer man på sig själv med att tänka något fördomsfullt usch vad man känner sig rutten då



Sköt om dig /kram Linda

2010-05-06 @ 00:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback