Dag 22 – Det här upprör mig

En dag försent, såklart... Förlåt mig!

Jag är en tjej som sällan faktiskt blir upprörd, jag är oftast glad och vill se saker positivt. Men något som kan göra mig riktigt upprörd är när jag pratar om globala frågor med någon. Det intresserar mig väldigt mycket och jag var väldigt insatt förut, tycker det är synd att jag tappat den glöden jag hade för globala frågor. Men nu tillbaka till ämnet.

Det som gör mig upprörd är när jag har diskussioner med människor som antingen är för själviska för att förstå eller bara helt enkelt inte vill förstå. Som nu under musikhjälpen hade jag en diskussion med en vän som har svårt att förstå att oavsett hur lite eller mycket man skänker så är det handlingen som gör skillnad. (Jag kan förövrigt gärna diskutera det här en hel kväll) Att 50 kr för oss inte är så mycket, men om vi är många som skänker 50 kr kan det bli mycket och det kan bli en hjälp för andra som behöver dem mer. Men när min diskussionskompis istället säger att de 50 kr kan man ju lägga på något som gynnar en själv, t.ex. ett ciggpaket.

Det är alltså när personer inte vill lyssna eller förstå när en annan människa försöker förklara en sak som kan göra mig upprörd.. Eller jag vet inte hur jag ska förklara det på ett bra sätt, men jag hoppas i alla fall att ni förstår. :-)

- här har ni listan -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback