"Det är ju valborgsväder"

Meningen jag hört nästan alla säga när jag suttit i kassan. Det är mulet och småregnar, "det är ju valborgsväder" , men är det inte så att vi bara minns det dåliga vädret under alla valborgsfester istället för det bra vädret? För jag vill minnas att det var riktigt fint väder förra året i alla fall.

Så det är väl därför vi tycker det är så dåligt väder hela tiden, för att det är de dagarna vi minns mer, istället för att komma ihåg de solglada dagarna.

Men men, nu sitter jag på jobbet i alla fall, och fram till åtta kommer affären förmodligen vara död.. Det började exakt efter klockan sex att bli tomt på folk, och nu är det knappt någon här.. Har inget att göra och har gjort fint i hela butiken. Men om en timme blir det i alla fall kassan innan ajg slutar för dagen.

Fest och sådant ikväll verkar det som, lugn kväll för mig känner jag.
Aja, måste göra lite nytta nu
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback