Tips på vad en säljare INTE ska göra

Nu ska jag berätta vad som händer igår... Komiskt men ack så tragiskt! Jag och två vänner gick på stan i Nyköping för att köpa mat och när vi kliver ut ur Nyckeln så blir Carro tagen av en försäljare från 3. Han tog tag i hennes hand och bara stoppade henne, ingen fråga om hon ville höra på vad han hade att säga. Sedan presenterade han sig som O***r.

En säljare bör inte:

  • Ta i kunden och dra iväg denne
  • säga fel namn till kunden, bättre att fråga vad det var än att säga fel.
  • "upprepa" saker som kunden säger men som är fel för att han/hon inte lyssnat
  • stå för nära kunden och komma in på dennes yta
  • titta på kundens bröst konstant
  • peta med en penna mot kundens bröst
  • dumförklara kunden

Jaa jag kommer inte på mer grejer för tillfället, men jag vet att det fanns mer på listan.
Detta var ialla falla saker som den här säljaren gjorde mot oss! En ung kille, göteborgare tror jag.

Han drar i alla fall undan oss en halvmeter från entrén, och går mot oss så vi blev i princip upptryckta mot väggen. Går inte att gå därifrån.. Sedan börjar han snacka, fråga vad vi heter osv.. Men när han ska upprepa våra namn säger han HELT JÄVLA FEL...

"vad ringer ni med för abonnemang?" Alla tre svarar Comviq kompis..
- Jaha, vad bra Comviq kunder är lättövertaliga. Och ni vill väl säkert ringa gratis!
- Joo men det gör vi ju redan.

Efter en stunds tjat från honom, och vi hade försökt dissa honom ett antal gånger utan att han fattade. Han säger något, sedan tar han sin penna och slår den lätt mot mina bröst. Jag blev skitsur, för han har ingenting där att göra. Så jag sa åt honom att det var jävligt onödigt att han gjorde så, och han verkade bli chockad som om det var tillåtet?!

Sedan började han fråga ut oss om vad vi hade för mobiler, men när han inte fattade att vi var intresserade så sa Carro surt "Men jag vill INTE HA NÅGON NY MOBIL", det enda vi fick till svar var "jahaa.." sedan gick han..

Snacka om att vara trög och inte fatta från början.. Önskar att man hade kommit på saker innan att säga mot honom.. men tyvärr är det alltid så. En stor TUMME NED på alla dessa försäljare... Måste vara världens mest hatade jobb.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahah XD underbart inlägg!

Han hade fan MÅNGA skruvar lösa den killen.

2009-05-21 @ 22:18:20
URL: http://carolinahjelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback