Jag älskar grillat <3

Ikväll har vi ätit grillat, och när vi var på Coop tidigare idag så hittade mamma ekologiska tigerräkor. Det tycker jag är bra så vi köpte en påse! Sedan fick jag tillaga dem hur jag ville, så det blev med chili + lime marinad som jag gjorde själv. Och ett par minuter på grllen så är räkspetten suupergoda!

Blev grillad lövbiff också och en god bulgur sallad. Något jag rekommenderar är Keso och ingefära blandat tillsammans. Jääklar vad gott det smakade och man skulle lätt kunna ha det på pannkakor eller frukostsmörgåsen.



Jag rekommenderar i alla fall chili och lime som marinad. Då kan man ta sweetchili sås, blanda med soya och lite honung (eller så skippar man honung) och så tillsätter man limesaft från färsk lime.

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback