Dots and shades

Idag på den sista lektionen skulle vi göra illustrationer tagna från olika konstepoker, och jag kände att jag ville utveckla min Lichtenstein-pop art illustration. Så jag gjorde en ny med en bild av mig. Hade från början tänkt att få den till en liten egen touch med håret och sådär, men jag hade vetat att vår lärare skulle klaga och säga att det inte var tillräckligt lik, så jag struntade i det tillslut.

Älskar orginalbilden, så därför tog jag den också för att se vad jag skulle kunna göra med den. Var tvungen att göra prickarna större också, för min lärare klagade lite där. hahaha, han är perfektionist och blir aldrig nöjd! Så han klagar på allt, tjooho.



Här har ni den i alla fall, det jag inte blev riktigt nöjd med är håret och ansiktet. Men kanske kan göra om den senare. :-)

PussPuss

Kommentarer
Postat av: maja.

fin illustration & söt blogg!

2009-05-26 @ 22:07:00
URL: http://majalofvenmark.blogg.se/
Postat av: juliasbullar.blogg.se

Åh man ser ju att de är du :D

2009-05-27 @ 18:11:29
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback