Dagens korkade kommentar?

Nee, korkad var den, men det får bli dagens roligaste kommentar. För att inte vara för elak, haha.
Jag höll på att slänga in kläder i tvätten, och varje gång jag tvättar mina kläder här hemma så undrar jag varför tvättmedeln inte ligger tvärtom i burkarna. Vi har nämligen gamla glassburkar där vi förvarar tvättmedlet, varsin för kulörtvätt och för vittvätt. Men nu till min tanke, det är nämligen så att tvättmedlet för kulörtvätt ligger i burken där det funnits vaniljglass, och tvättmedlet för vittvätt ligger i burken med chokladglass. Och jag blir alltid förvirrad där, för jag tänker, färg i färgburken och vitt i burken med vit glass.



Det känns väl ändå logiskt?

Så jag frågade mamma.
- Mamma varför har vi inte kulörtvättmedlet i burken med chokladglass, så man tar rätt färg genom burkarna?
- Jaa, jag vet inte..
- Nää men jag har bara tänkt på det, för jag tar alltid fel.
- Men du kan ju byta lock då!

Haha, så jävla bra, som om det skulle göra någon skillnad?
Mamma är söt ibland, när hon kommer med dessa korkade kommentarer.

PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback