Checklistan minskar för varje dag som går

Jag har haft en lång checklista med saker som ska göras innan studenten, och då är det bara saker som skolarbeten. Sedan har jag en annan checklista om saker som borde göras på fritiden innan studenten också! Men men, det är listan för skolarbeten som minskas.

Såhär ser det ut just nu:

  • Relanseringen ska vara klar, redovisning osv.
  • Projektarbetet ska finnas på webben
  • Projektrapporten ska vara färdigskriver och inskickad
  • Naturkunskaps prov om Genetik
  • Geografi, omprov om klimatet
  • Naturkunskap omprov om atomer
  • Spanskaprov, för att tenta av steg 5
  • Grafisk illustration, redovisning om pop art
  • MatteB, nationella omprov
  • Mediekommunikationsprov
  • Redovisning av projektarbetet
  • Filosofiarbete
  • Religionsarbete om Scientologer.
  • Oppositioner.

De överstrukna grejerna har jag faktiskt klarat av bara under den här veckan. Mer ska klaras av den här veckan, eftersom den inte är slut än, och det mesta ska göras nästa vecka.

Men det känns jävligt skönt faktiskt, och få saker och ting gjort! Så nu ska jag bara plugga gärnet för resterande prov och klara dem också, så jag får bättre betyg, haha. Jag är inget IG-barn, har aldrig varit och tänker inte bli.. Har bara IG i matte B men jag pluggar upp det på komvux eller folkhögskolan.

Nu sitter jag och förbereder för redovisningen av projektarbetet, som ska hållas nästa vecka. Sitter och gör en powerpoint-presentation. Skriver för hand och för sedan in punkter i Power Point. Det går ju bra, men är lite svårt utan Carro. Men det gör inget, skickade hem henne föratt hon varit så jävla stressad och mår dåligt av det.
Visst, det gör jag med, men ska ändå bli hämtad om en halvtimme, så jag måste få jobbet gjort nu!

Ska i alla fall fortsätta med arbetet.
Är det fler studenter som är galet stresade som jag?
Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback