I dedicate this to the King of Pop

I natt hörde jag om Michael Jacksons död, på radion. Och jag började genast fundera över hur
det egentligen kunde gå till. Jag ville skriva ett inlägg direkt egentligen men sedan kände jag att jag inte
ville skriva något bara för att skriva, utan jag ville att det jag skulle säga skulle betyda något.

Jag önskar lite att jag hade levt under hans storhetstid, ha sett videon till Thriller när den först kom
och ha vetat vem han var innan alla anklagelser och rykten hade börjat. Men jag har valt att inte lyssna
på de ständiga anklagelserna eller ryktena, jag har istället valt att se Michael Jacksons talang, det han gjorde
så otroligt bra. Och det var ju inte bara en sak.



Han kunde sjunga, han dansade som jag vet inte vaad! Han kom på något nytt och han var verkligen 
The King of Pop. Han hade skapat en ny era och hans bortgång kan jämföras med Elvis Presley.

Hans videos var ju underbara och min favorit är Thriller. Perfektionisten som gjorde danserna till en 
stil som många följer. Tack vare honom har många andra artister kommit fram. 



Jag säger som Morgan i Christer i p3, att M.J  slog igenom som 5 åring och att han var den lilla pojken som
bestals på sin barndom som han i resten av sitt liv kämpade för att få komma tillbaka till.

 


Rest in Peace Michael Jackson, we will always remember you as the King of Pop.
PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback