Kanske borde starta en sushi-kategori?

Jag som älskar sushi sitter till och med här och läser fakta och grejer angående sushi. Det är så sjukt underbart och det är inte bara smaken som gör det underbart! Utan det är själva tanken bakom sushin och upplägg, dekoration, råvaror med mera. De tänker verkligen på allt och det är just upplägg och dekoration som är bland det viktigaste för japansk mat.
Men här sitter jag i alla fall och läser om sushi, och när jag blir stor ska jag fan ta och bli en Tsü, hihi. Kan ni gissa vad det är kanske?

Jag hittar heller inga riktiga sushi-bloggar, för letat har jag gjort. Kanske får leta lite till bara. Hittar mest sushisidor från restauranger och sådär, men jag vill veta lite fakta. Kanske borde sätta mig på Kohiro eller Minako i Nyköping och bara prata med kockarna. Det skulle jag lätt kunna göra, för jag tycker det är sjukt intressant. Det enda jag skulle känna var, att de kanske tycker att jag är dum i huvudet? Men de kanske blir glada över att jag är nyfiken? Jag får väl testa.

Imorgon blir det ialla fall sushi, med Matilda, mumsmums. Så jag längtar massa. Får se om jag orkar åka in tidigt eller hur det blir imorgon, kanske åker med 11 bussen, eller 9, får se helt enkelt. Ska nog lägga mig i sängen nu och skissa lite, så jag får pyssla och dra igång hjärnan.

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback