En termin kvar, sedan dags för studenten!

Här sitter jag, redo för att gå till bussen och börja min första dag på den allra sista terminen, kanske någonsin, i skolan. Fast det tror jag inte, för som det ser ut nu skulle det kunna b li lite plugg med pendlanden och lattedrickanden.

Helt sjukt för mig fortfarande, att förstå att det verkligen inte alls är långt kvar tills jag tar studenten och kliver in i vuxenvärlden helt och hållet. Samtidigt som det känns helt sjukt och jag får ångest, så är det en underbar och fantastisk grej. Det är stort, jag behöver inte sitta i en tråkig skolbänk (inte för att vi har speciellt tråkigt, men ändå) och inga fler läxläsningar.

För nu kommer jag snart få ta hand om mig själv, helt själv! Bo själv (helst tillsammans med Robin) , laga mat själv, skriva egna inköpslistor, ha mina egna "regler" och skita i dagens i-landsproblem som vi har här hemma. haha. Jag får vara min egen, jag kommer vara min egen och det är det som känns mest fantastiskt! Studenten blir bara som ett tecken på det.

I vår kommer vi få studentmössorna, snacka om att jag kommer fota med den då, sedan kommer det vara massa studentfester och krogrundor! Dans i högklackat, kanske på borden också? ;D Bus med Gripen, roliga lektioner och massa annat. Våren kommer bli fullspäckad känner jag, men det fixar jag! Ska fixa matteB nu också, har ju inte gjort det än vilket känns pissigt. Men ska börja plugga redan idag!

Och en av de största vägarna till frihet blir ju genom körkortet, något jag tänker fixa i vår!

Men nu måste jag snart iväg till bussen.
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback