Är klockan bara åtta?!

Är klockan verkligen bara åtta? Det känns istället som att den är runt 22-23, känns i alla fall sjukt sent. Och jag tror att det är för att jag är så jävla uttråkad och har fan inget att göra ikväll. Men det är sjukt att klockan inte är så mycket. Nästan som att tiden har stannat två timmar.

Sitter och diskuterar en faktiskt ganska intressant grej med en vän på MSN. Oftast när man frågar någon på msn hur de mår, så får man bara svar som "Jodå", "bara bra" eller "lugnt".. Vad fan betyder det egentligen, och varför är svaren alltid så korta? Vill inte personen i fråga prata, och hur ska man svara på något sådant egentligen? Som när någon säger "jodå", ska man ge ett svar som nää men häärligt du!! Tänk om han/hon mår skit i själva verket?

Men oftast får man de svaren när man skriver något som hur är det? och läget?
Men skulle man skriva hur är det egentligen? då kan man få ett utlägg om hela ens liv. Som om man bryr sig mer för att man lägger till ett egentligen? Jag bryr mig ju lika mycket och vill ju verkligen veta hur mina vänner mår.

En liten frågeställning bara, en tanke från mig och Micke min vän. haha

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: ricky

hm ja det är ju sådär. har faktiskt testat det där med att vara mer utförlig i svaren på hur jag mår. har jag ont i magen säger jag det, med allt vad det innebär, gärna mycket detaljer. det var inte så uppskattat, så nu svarar jag typ alltid jodå, helt ok, känns säkrast så... lite tråkigare reaktioner dock.

2009-02-01 @ 21:52:20
URL: http://dailyricky.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback