Reflektion - Syster Sol

Jag har blivit helt kär i Syster Sol s låt Reflektion

Allt du ser är reflektioner av dig
Allt du hör är toner som gör dig till dig
Allt du ser är reflektioner av dig
Allt du ser, allt du hör är det som gör dig till dig

Ständig kamp mellan idéer som du skapat inom dig
en obalans där målet är att du ska känna dig ok
att bli älskad, att få älska och bli sedd
Så lätt att se det som sker som en orsak till allt
Skylla på någon annan när ditt inre är i kaos
Men lidande är bara en uppfattning, inte sanning

Allt du ser är reflektioner av dig
[...]

Vet att det finns ingen annan som bär ansvaret för dig
för du är mäktig och fantastisk nog att klara av dig själv
Finns ingen smärta i att vara, bara i att fly
Ja du kan söka din fiende och ovän i din nästa
när den enda som kan kallas fiende är din rädsla
för den hindrar dig från att tillåta dig att känna som du gör

Allt du ser är reflektioner av dig
Allt du hör är toner som gör dig till dig
Allt du ser är reflektioner av dig
Allt du ser, allt du hör är det som gör dig till dig

Syster Sols låt Reflektion var detta alltså. Tyvärr fanns det inget klipp med själva musiken.
Men ni får väl köpa hennes Album Dömd att bli Bedömd, ett av de bästa albumen jag har.
PussPuss

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, jag är oxå hel kär i den!!

men jag gillar dömd att bli bedömd, fällan och ding ding värld allra allra mest tror jag :)

2009-08-13 @ 21:49:34
Postat av: Micke

Syster Sol är min förra idol, mycket bra kvinna det där' bodde i Järna förut :)

2009-08-15 @ 11:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback