dagens arbete

Idag har det varit en ovanligt seg dag på jobbet faktiskt. Hade inte alls så många kunder som vi brukar ha på söndagarna. Inga sådana där söndagsrusningar när vi öppnar eller stänger, det var ärligt talat knappt några människor i affären idag kändes det som.

var en söt liten pojke på ungefär tre år som kom fram och pratade med mig, när jag städade ur brödhyllorna. haha, så jävla sööt. Hörde knappt vad han sa för att han pratade typ bebisspråk. Så jaa, han kanske var lite yngre, minst 2 år i alla fall.

Sedan var det den bittra mannen, som skällt på mig förut också, som skällde på mig idag igen. Han handlade ungefär 8 varor för 113,50 kr. Osten kostade ca 57 kr, bullar för 18 :-, dricka för 20:- och mjöl för ca 16:- Och det blev då i alla fall 113 kr. Men han trodde mig inte, och stod därför kvar och började bråka. Så jag sa åt honom att kolla sitt kvitto som han fått. Men neej minsann, det han sa var "Neej du, jag ska hem och kontrollräkna så att det stämmer" Tro mig... han kom inte tillbaka, eftersom jag hade räknat rätt. haha, ooorka!  Bittra gamla gubbar som inte har andra att skälla på. Tragiskt faktiskt, de blir så bittra när de är ensamma och gamla.

Jaja, det var i alla fall en lugn dag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback