Sverige, ute ur EM..

Jag kan inte mycket om fotboll, har egentligen aldrig lirat fotboll heller.
Men det är intressant att titta på matcherna och ja, man behöver inte vara ett proffs för att bedöma en match, ellerhur?

Och det här var ju inte en av världens bästa matcher heller..
Ryssland vann över oss med 2-0, det var nära på ett tredje mål, men som tur lyckades Sverige skicka bort bollen.
Ryssarna hade betydligt mycket fler bollchanser än Sverige och deras energi var hela tiden uppe och igång.
Det kändes lite som att Sverige gav upp, jag som trodde att de skulle komma igång till andra halvlek.
Men icke, de var sega i starten, skulle ha kört mer aggressivt.
Andra halvlek blev ännu segare, kändes som att jag såg allt i slow-motion, men nee.

Och vad höll svenska landslaget på med egentligen?
De höll ju knappt sams, då man såg deras grymma blickar mot varandra och jag kunde bara gissa vad de sa till varandra också.
De spelade knappt tillsammans mot slutet, utan de var mest utspridda lite överallt.
Tragiskt att det skulle bli så, de hade ställt in sig på en oavgjord match, men när Ryssland gjorde sitt andra mål i andra halvlek, gav killarna helt enkelt upp.

Och Zlatan, vad gjorde han?
Han gav hela tiden tecken om att han skulle förflytta sig till en del av planen och ta emot passningen.
Men när de väl passade honom, var han fan inte där?!
Han gav upp på halva sträckan och stannade helt enkelt.
Han ursäktade sig gång på gång, men det räcker inte med ursäkter..
Jag gillade iaf hans klackspark efter fem minuter eller vad det var. haha.
rakt på käften.

Ryssland hade unga och frässcha spelare.
Och der verkar alla andra lag också ha.
Det kanske är dags för Sverige att byta upp sig lite.
En del av de börjar ju bli gamla..
Och många har ju börjat få en hel del jobbiga skador som påverkar.
In med nya talangfulla killar, Sverige!

Men ja, vi tar dem nästa gång.
Jag håller fortfarande på Sverige. <3
Och jag längtar som fan till VM.
2010 here we come! ;) hahaha.

En annan sak jag undrar över, är varför Zlatan är den enda som inte sjunger med i nationalsången?

Han står alltid helt tyst och ser jätteuttråkad ut.



Puss och kram.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2719535.ab


Kommentarer
Postat av: vad i helvete

Zlatan gammal? Hur jävla pantad är du, han är världens bäst betalde spelade, och dessutom bara 24 år, haha patetiskt.

2008-06-19 @ 17:05:13
Postat av: Basse

Den där vad i helvete, kan ju kolla upp sina källor lite, Zlatan är ju inte på långa vägar världens bäst betalde spelare, och om han vore det så skulle han vara överbetald, dessutom så är Zlatan född den 3 Oktober 1981, det betyder att han blir 27 i år...

Patetiskt att yttra sig om saker, negativt då, om man inte har koll på det.

2008-06-23 @ 20:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback